دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

اسناد عمارت ترامپ، شامل اطلاعات حساس درباره ایران بود | ترامپ به کنگره احضار شد

  • کد خبر: ۱۳۰۵۹۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
اسناد عمارت ترامپ، شامل اطلاعات حساس درباره ایران بود | ترامپ به کنگره احضار شد
برخی از اسنادی که اف‌بی‌آی در عمارت رئیس‌جمهور سابق آمریکا کشف کرده شامل برخی اطلاعات حساس درباره برنامه موشکی ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده برخی از اسناد محرمانه‌ای که اف‌بی‌آی در عمارت دونالد ترامپ در «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا کشف کرد شامل برخی اطلاعات حساس درباره ایران و چین بود.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «این اطلاعات چنانچه در اختیار دیگران قرار گرفته باشد می‌تواند روش‌های گردآوری اطلاعات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی که ایالات متحده تمایل به مخفی نگاه داشتن آن دارد را به مخاطره بیندازد.»

در این گزارش آمده دست‌کم در یکی از این اسناد که اف‌بی‌آی آن را کشف کرده درباره برنامه موشکی ایران بحث شده است. سندهای دیگر حاوی برخی اطلاعات حساس در خصوص چین بود.

حدود دو ماه پیش اف‌بی‌آی از عمارت دونالد ترامپ در مارئه-لا-گو واقع در پالم‌بیچ ایالت فلوریدا بازررسی کرد. این بازرسی با مجوز وزیر دادگستری آمریکا انجام شد.

دستوری که اف‌بی‌آی بر اساس آن این تفتیش را انجام داد نشان می‌دهد که انجام آن بخشی از تحقیقات درباره احتمال ارتکاب سه جرم از سوی دونالد ترامپ بوده است: نقض قانون جاسوسی آمریکا، احتمال تخریب یا پنهان کردن اسناد از سوی او برای کارشکنی در فعالیت‌های دولت فدرال و حذف یا نابودی غیرقانونی اسناد دولتی.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند در این بازرسی‌ها بیش از ۱۳۰۰۰ اسناد دولتی کشف شده است. این اسناد، شامل اطلاعات حساس هسته‌ای و برخی اطلاعات محرمانه دیگر درباره کشورها می‌شود.

ترامپ در ارتیاط با پرونده دعوت به آشوب به کنگره احضار شد

کمیته‌ منتخبی در مجلس نمایندگان آمریکا که در حال بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ است اعلام کرد با ارسال احضاریه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته مقابل این کمیته حاضر شده و اسناد لازم را ارائه دهد. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->